Főmenü
Hasznos információk
EBÉDBEFIZETÉS
Ebédre jelentkezés, ebédbefizetés, ebédről kiiratkozás ügyintézése a Polgármesteri Hivatalban történik. (Öttevény, Fő u. 100.)
Ebédlemondás a következő e-mail címen tehető:
konyha@otteveny.hu
Egészséges testnevelés szemléletre nevelés az iskolában
A jó gyakorlat célja:
- A tanulói mozgásigény kielégítése, erősítése a mindennapi mozgás igényének kialakulása irányában
- Lehetőség biztosítása a sportágak megismerésére és gyakorlására
- Egyéni sportolási lehetőség megteremtése
- Csapatmunka és egyéni képességek összhangjának elérése
- Mozgáskoordináció fejlődésének figyelemmel követése
- A különböző teljesítmények elfogadása, képességek szerinti értékelése
- Az egyén számára legkedvezőbb sportolási lehetőség kiválasztása
- Egyedi szabadidős tevékenységekkel való megismerkedés, azok kipróbálása
- Szociális kompetencia fejlesztése: céltudatos, megfelelő kommunikáció, csapatmunkára való képesség fejlesztése. Az egyéni felelősségérzet kialakítása a közös munkáért.
A tanulói mozgásigény kielégítésének, az egyéni képességeknek megfelelő sportolási mód megtalálásának az egyik legjobb színtere az iskolai sportkörökben a tömegsport óra. A gyerekek kifejezetten kedvelik. Ennek okai több tulajdonságában keresendő. Az egyik és talán legfontosabb a teljesítmény kényszer hiánya. A tanuló saját örömére, akár másokkal csapatban dolgozhat. Nincs osztályozás, csak minősítő és fejlesztő értékelés, amit a tanuló magára nézve nem tekint kötelezőnek. Ennek útmutatásait saját kedve szerint „építheti be” a saját mozgásos tevékenységébe. Csak a pozitív fejlődést értékeljük, a visszafelé haladást nem. Bármikor szabad hibázni, mert nem jár rossz osztályzattal vagy elmarasztaló értékeléssel. A másik fontos tényező a szabad sportág választási lehetőség. Egy héten többféle foglalkozás van, amelyek felváltva tartalmazzák a csapat és egyéni sportolási lehetőségeket. Előfordul, hogy ugyanolyan összetételű csapatok játszanak egymás ellen, ezzel erősítve az összetartozás egységét, a csapaton belüli összeszokottságot. A különböző iskolai bajnokságok erősítik a versenyszellemet, jobb teljesítményre ösztönöznek. Fontos az egyéni sportági lehetőségek beiktatása a foglalkozások közé. Nem minden gyerek szeret a többiekkel együtt működve spotrolni, sokan tartanak a többiek kritikájától. Az egyéni sportágak is lehetőséget adnak a fejlődésre, mivel ezek kis létszámú csoportfoglalkozások. Ezek ugyanúgy erősíthetik a versenyszellemet, mint a csapatsportok. Ennek a minél hatékonyabb fejlesztésére a következő időszakban már vannak tervek a tömegsport órákon újabb sportágak beiktatására.
A testnevelés során a tanulók egymással olyan helyzetekbe kerülhetnek, amelyek más tanítási órán ritkábban vagy egyáltalán nem fordulnak elő. A csapatjátékok során az együttműködési kompetenciájuk kerül előtérbe, a másikkal közösen együtt dolgozni. Sokszor kerül sor testi érintkezésre, melyek nagyon gyakran véletlenszerűek, de előfordulnak szándékosak is. Ezeket kezelni kell, de ezek gyakori alkalma során a frusztrációtűrés is előtérbe kerül. Meddig tűrik ezeket? Milyen nagyságrendűeket tudnak még elviselni? A különböző játékhelyzetekben a megoldási képességen túl a felelősségvállalás kompetenciáját felvállalva kell dönteni. Az egyéni sportágak erősítik az önállóságot és az önértékelés kompetenciáját is.
Ez a program nem zárja ki a felnőtteket, akár szülők, akár pedagógusok, akár más a programba bekerülő személy jelenlétét. Sokszor számítunk is a felnőttek aktív részvételére. A különböző kísérések alkalmával a szülők is használják az együttműködési kompetenciájukat. Szurkolásuk során reálisan kell értékelniük saját gyermekük teljesítményét és ennek helyét a csapaton belül.
A jó gyakorlat eredményei:
- Növekszik a tanulók érdeklődése, javul a tantárgyi attitűd.
- Javulnak a sportági elsajátítás alapjai
- Erősödik a tanulók alkalmazkodó képessége, önértékelése, együttműködési kompetenciája, önállósága, felelősségvállalása
- Fejlődnek a szociális képességek, a helyzetek megoldása, hibák kezelése, siker és sikertelenség lelki feldolgozása. A tanulók könnyebben és hatásosabban megtanulnak közösen dolgozni, együttműködni egymással a csoportcélok elérése érdekében.
A jó gyakorlat sikeres átvételéhez elengedhetetlenül szükséges a befogadó, újra fogékony, innovatív tanerő. Olyan testnevelő vagy testnevelők kellenek hozzá, akik nem sajnálják az idejüket a délutáni foglalkozások megtartására. Alkalmanként olyan szülők, más iskolán kívüli személyek is bevonhatók a programba, akik szívesen segítenek a foglalkozások megtartásában, mert valamilyen szakterületen jó szakmai ismereteik vannak.
Ennek a programnak az ellenőrzése nagyon egyszerű. A foglalkozások mindennapi megtartása már siker, hiszen az azt jelenti, hogy vannak tanulók, akik részt vesznek az órákon. Az értékelése számunkra azt jelenti, hogy a foglalkozásokon részt vevő gyerekekről készítünk egy listát és az év végén az összes részt vett tanuló és az iskolai tanulói létszám százalékos aránya adja azt a mutatót, amiből megtudjuk, hogy milyen arányban vettek részt diákjaink a foglalkozásokon. Ezt a mutatót kell minden évben túlteljesíteni.
A jó gyakorlat eszközigény: Tornaterem, labdák, különböző sportági sajátosságokhoz szükséges kellékek, például röplabda háló, kosárpalánk.
Elérhetőség
Öttevényi Általános Iskola
9153. Öttevény, Fő u. 143.
Tel: 96/485-023
iskola.otteveny@gmail.com
nyugszik 19:48-kor.
Holnap
e-Napló
Igazolás beadás segítség
Az alábbi linkre kattintva részletes segítséget olvashatnak az igazolások e-ügyintézésen keresztül való elküldéséhez ha mobiltelefont használnak.