A Madarak és fák napját iskolánk évek óta különböző programokkal ünnepeli.
Az idei tanévben előzetesen rajzpályázatot hirdettünk, melyre nagyon sok szép rajz érkezett, amit az aulában állítottunk ki. A rajzokat három kategóriában díjaztuk.
A nap folyamán az elsősök rajz órán erdőt, állatokat, madárfészkeket rajzoltak. Technika órán kéreglenyomatot készítettek.
A másodikosok technika órán madarakat készítettek kartonpapírból, napköziben pedig különböző madarak hangjaival ismerkedtek meg.
A harmadik osztály madármegfigyelő túrára ment a bányatavakhoz, vízparti fákat, vízi madarakat figyeltek meg.
A negyedikesek az év madaráról, a böjti récéről gyűjtöttek információkat és készítettek róla tablót. Ezt pedig bemutatták az első és a második osztályban. Technika órán madarakat hajtogattak és ezzel díszítették osztályukat. Olvasás órán  Szutyejev: Micsoda madár ez? című meséjét hallgatták meg és dolgozták fel.Ének órán a Hattyúk tava című műből hallgattak részleteket.
Ötödik osztályban technika órán előzetes gyűjtőmunka segítségével tablót készítettek az év madaráról és fájáról. Honismeret órán az Újra puszta című rövid dokumentumfilmet nézték meg és beszélgettek a filmen látottakról. Ének órán a „Madárka, madárka „ dalt tanulták meg a gyerekek.
Hatodikosok természettudomány órán a Madarak a rétek élővilága című tananyagot dolgozták fel. Technika órán tanulmányi sétára mentek a közeli kis erdőbe.
A 7. és 8. osztályosoknak természetvédelmi interaktív előadást szerveztünk meghívott előadóval. A foglalkozás első részében a levegővel, talajjal, vízzel, erdővel kapcsolatos kérdésekben kellett állást foglalniuk a gyerekeknek. A 2. részben szituációs játék keretében kellett megvitatniuk, érvelniük, eldönteniük a fák sorsát.

Délután az alsósoknak vetélkedővel zártuk a napot. A feladatok között volt találos kérdés, vers, melyet madárnévvel kellett kiegészíteni, puzzle, különbségkereső, madarakat kellett a nevükkel, fákat a levelükkel párosítani. A gyerekek nagyon élvezték a feladatokat.